mandag 24. juni 2013

Rundtur i hagen

'Maidens Blush' har blitt ca. en halv meter høy med masse greiner som har lagt seg utover. Den har mengder med knopper. Lykkelig er jeg om alle springer ut:)



Kongslys - Verbascum 'Southern Charm': hver enkelt blomst i seg selv er et lite kunstverk.



Malva 'Mystery Merlin' har kommet med en blomst som har klemt seg inn mellom veggen og alle bladene. Det var så vidt jeg så den.



Karpatklokkene blomster overdådig.



Scabiosa caucasica: SUKK!!!


Og den ene pionen min springer ut med sin eneste blomst. Denne ble plantet på høsten i fjor, og er ikke blitt så kraftig enda.


Clematis tangutica har en blomst som nesten har slått ut helt


'Flora Danica' har flotte farger på knoppene sine:)



Og en Ridder av flotteste sort som jeg aldri blir lei av å fotografere.



Og alliumen som faktisk blomstrer like flott enda. Jeg kan bare ane en antydning til litt blassere i fargen. 5. juni skrev jeg om denne her i bloggen. Det er hele 19 dager siden!


...og til slutt hagens mest sosiale vesen som jeg aldri helt lykkes å ta et ordentlig bilde av: For hver gang jeg setter meg ned for å ta et bilde, så kommer han for å kose. Han pusler rundt meg når jeg luker og planter, og mjauer og prater veldig om ikke jeg i det minste snakker til han, -aller helst klapper... Et helt nødvendig dyr for en hageelsker!

Ha en fin kveld:)
Solveig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...