onsdag 5. juni 2013

Allium giganteum 'Globemaster'

Dette er en av de flotteste løkene jeg vet om. De er et fantastisk syn når alle de små blomstene omsider springer ut. Blomsterstanden er ca. 20 cm i diameter! og om du putter nesa helt nedi, så dufter det søtt. Den er ca. 70 cm høy, og er ikke bare en løk, men er i samme slekt som løk. Sånn løk som vi spiser. Fra tidligere erfaringer, så vet jeg at den formerer seg med sideløker, så sjansen for å få en blomst til neste år, er stor. Gleder meg:)

Jeg har fulgt den nøye hele veien og nå endelig er den her! JIPPIII!!!

På bildene under kan du se hvordan den har utviklet seg helt fra de første bladene viste seg i slutten av april.




Ha en strålende kveld:)

Solveig

3 kommentarer:

  1. Veldig artig å se hele veien fram til nydelig blomst !

    SvarSlett
  2. Så fine bilder og så fin den er nå.
    Marit.

    SvarSlett
  3. Jeg venter på at min skal komme i blomst, men det er nok en stund til her enda.. men ser jeg har noe å glede meg til!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...