fredag 27. mai 2016

Geum 'Mai Tai' - Humleblomst

Jeg har vel egentlig ikke vært så opptatt av de små blomstene. Jeg har alltid hatt mest sansen for de høye og langstrakte variantene. Men hvis man bare har høye planter, så forsvinner jo alt i en stor (og høy) røre. Så jeg har vært litt enspora, og hengt meg opp i de lengste plantene, eller de helt krypende. 

For komme litt ut av "boksen" takket jeg i fjor ja til et tilbud hos Zimtrade om 15 stauder til 350 kroner. Uten å vite hvilke planter det var i pakken. Dermed dukket denne lille elsklingen opp i hagen min. Den har ikke blitt så veldig stor enda, men blomstene lyser godt opp på avstand. 

Denne må du bare ha!




Ha en strålende kveld:)
Solveig



Jeg er medlem i Hageglade på Facebook
https://www.facebook.com/groups/hageglade/

3 kommentarer:

  1. Så søt den var da! Den ser nesten ut som en rose :) Ja, noen ganger er det lett å henge seg opp i de store plantene, og glemmer de mindre.

    God helg!

    SvarSlett
  2. Så fin den var, jeg har bare den vanlige enkle humleblomsten! Liker også best de store som riddersporer, peoner, liljer, høstfloks iris og roser. Men de mindre staudene må også få plass, takk for tipset! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...