søndag 31. august 2014

Sommerfugl-lykke

Fire sommerfugl-arter har jeg lykkes å fange på bilde i år. Jeg vet jeg har sett ett par andre fly forbi, uten at jeg kan si hvilke det har vært. Uansett, så er disse fire ganske flotte.

Ganske mange admiraler har funnet veien til sommerfuglbusken min. Jeg har telt opptil seks stykker som forflytter seg rundt i dem. Ett par tistelsommerfugler, kålsommerfugler og ildgullvinger har tatt turen innom i år. De bor tydeligvis ikke langt unna, for jeg har sett dem nesten daglig. Det kaller jeg virkelig SOMMERFUGLLYKKE!!!

Jeg vet jeg har lagt ut bilder av noen av dem fra før, men vi kan vel egentlig ikke få nok av dem, kan vi vel?

Her har en admiral og en tistelsommerfugl funnet fra til samme blomst.

Tistelsommerfugl


Kålsommerfugl

Admiraler

Ildgullvinge









Ha en flott kveld:)
Solveig

2 kommentarer:

  1. Så flotte bilder av sommerfugler! Jeg fikk tatt noen flotte sommerfuglbilder i går, og jeg ser at jeg visst har satt feil navn på dem. Jeg kalte dem kardinalsommerfugl, men jeg har visst husket feil og det skal være Admiralsommerfugl? Jaja, man lærer vel etterhvert! :-) Høsthilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. He-he... kardinal og admiral... det er litt og blande sammen... Vakre er de uansett:)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...