torsdag 14. august 2014

Ridderspore 'Pagan Purples'

Etter å ha leita litt på nettet, så mener jeg bestemt at jeg har klart å finne navnet på denne fantastiske, flotte, herlige, ubeskrivelige osv... riddersporen. Nemlig 'Pagan Purples'. Jeg har sådd den selv for ett par år siden, men først i år kom den med blomster, og GJETT om jeg ble overrasket da jeg så hvordan den så ut. Rett og slett forelsket... Hver dag var jeg ute og kjente litt på den, pratet litt med den, og rett og slett drømte meg bort i ridderspore-land.

Det var ikke lett å få tatt et bilde av den som illustrerte godt nok fargen. Den dypeste, mest intense lilla og kongeblå fargen du kan tenke deg. Og det så ut som om hver av blomstene var klippet ut i fløyel... Men jeg tror bildene under ikke er så langt i fra.

SUKK... JEG er i alle fall HELT fortapt og gleder meg til neste sommer...!

For ikke å snakke om størrelsen på hver blomst, den dekker faktisk fire fingre på hånden min! De nederste blomstene på stilken var større, og så ble de litt mindre på toppen.


 Ha en flott kveld:)
Solveig

1 kommentar:

  1. En alldeles nydelig ridderspore! Skjønner godt du er stolt!
    Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...