lørdag 13. juli 2013

Bestemorhagen

Mora mi sier kommenterer stadig at hagen min ligner på en sånn bestemorhage. Da tenker hun blant annet på på plantevalget. Og når jeg snakker om hagen min, så er visstnok dette som å høre min mormor... Ja, ja. Vi har vel alle vår bagasje. Men jeg må jammen si at akkurat denne bagasjen ikke er av den krevende sorten. Min bagasje består av en trillebår fylt med hageredskaper. Så er det bare å reise ut på en liten ferietur mellom de kjære blomstene mine.
Men for en liten periode blir nå trillebåren byttet ut med sånn ordentlig bagasje, og ferden krysser landegrensen til Sverige, nærmere bestemt Östergötland. Mitt barndoms paradis hvor "vallmor och blåklint" vokser vilt i alle åkrer. Så her kommer en liten oppsummering av hva som finnes i hagen min før avreise.

Digitalis purpurea 'Red'

Digitalis purpurea 'Alba'

Malva Sylvestris 'Mystic Merlin'

Rose 'Veilchenblau'

Lychnis nummularia

Klematis 'Honora'

Rose 'Flammentanz'

Rose 'Raphsody In Blue'

Rose 'New Dawn'
God sommer:)
Solveig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...