torsdag 11. juli 2013

Ugress og noen nyplantede klatrere

I går kjøpte jeg en bok om ugress:


Jeg har alltid bare lukt det vekk og ferdig med det. Men etter hvert har jeg tenkt at det kanskje er greit å vite hva sags typer ugress jeg har, da kan jeg kanskje lettere bekjempe det.

Ved nærmere undersøkelser, så har jeg følgende ugress å slite med:

  • Tunrapp
  • Nonsblom
  • Korsbloms
  • Vassarve
  • Klengemaure
  • Tunarve
  • Krypkvein
  • Åkersnelle
  • Skvallerkål
  • Høymol
  • Åkertistel
  • Kveke
  • Mjølker
  • Nesler
  • Vindel
  • Løvetann
  • Krypsoleie
  • Åkersvineblom
  • + ett par til som jeg ikke fant navnet på...

Jeg ble vel lettere nedstemt, og forsto at hagen min nesten er dødsdømt. Men det lureste er å luke og luke og luke. Og det er jo i grunnen noe jeg liker ganske godt. Noe av ugresset kan jeg nesten bli kvitt, mens andre må jeg bare prøve å holde nede.

Uansett: en hageelsker gir ikke opp så lett, så jeg har vært på salg og handlet planter som jeg skal stelle så pent med at det ikke blir plass til ugresset.


Ellers så går det jo framover i det lange bedet. Får mer tid til stell i morgen, så da blir det kanskje flere bilder også. Det er helt fantastisk nå når det begynner å blomstre.


Ha en fin natt/morgen/dag:)
Solveig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...