lørdag 29. mars 2014

Fantastisk dag i hagen

Det er utrolig kjedelig at sånne dager som det her tar slutt. Bare blå himmel, strålende sol, vindstille... Jeg har lukt i bedene, klippet litt på busker, gravd litt i komposten og funnet fantastisk jord med mengder av meitemark. Til og med tomatspirene mine har fått luftet seg i dag. De sto til pynt på bordet ute på terrassen. Og enda bedre: værmeldingen viser at det blir mange sånne dager til framover. Snakk om kompensasjon for det vi ble snytt for å fjor! Så i ukene framover er det bare å skynde seg hjem fra jobb og stupe ned i hagen. Åhhh... som jeg gleder meg! En "drømmevår" for en hageelsker:)





Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har begynt å luke før påskeliljene har sprunget ut, men i dag har jeg faktisk gjort det! Omhyggelig plukking av ugress innimellom bladene, forsiktig for ikke å ødelegge noe.



Og sånn kan det se ut FØR luking...



...og sånn kan det se ut ETTER luking... (og med ny kompostjord på toppen).



Og dette bildet viser det som var ugress i bedene mine for ett par år tilbake. Nå er det blitt til flott jord, til stor glede for nye planter og selvfølgelig nytt ugress.... det må man jo regne med...


He en fin kveld:)
Solveig

1 kommentar:

  1. Ja det har vært en helt fantastisk dag i hagen i dag!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...