mandag 25. april 2016

Fantastiske motiver i hagen

Jeg fant fram det ordentlige kameraet mitt i dag. Vanligvis er alle bildene her på bloggen tatt med en Samsung - telefon. Det er så praktisk å kunne legge ut bildene rett etter at de er blitt tatt. Det er bare å beskjære litt, og synkronisere, og vips, så er det bare å skrive og dele i vei.
Det er litt mer omstendelig å finne fram kameraet og legge bilder inn på PC og deretter laste opp med kamerabrikker og diverse.
Men i dag tok jeg meg bryet. Og jeg ble egentlig veldig fornøyd med resultatet.

En lilje er på vei opp. De har så flotte kroner nå på våren


Og de mange fiolene hvor det mer eller mindre gjennom hele vinteren (når det ikke er snø, riktignok) står en eller annen i blomst.



De flotte perleblomstene Muscari latifolium får så artige lyse topper etter at de har stått en stund


Og de herlige kuleprimulaene Primula denticulata som jeg aldri får nok av. Hagen bugner av de herlige runde kulene i rosa, lilla og hvitt. Selvsådde sådan, og frøposen inneholdt mange frø. Angrer ikke på at jeg sådde alle sammen...




De fylte perleblomstene mine Muscari armeniacum 'Blue Spike' som jeg har hatt i mange år. De tar nesten pusten fra meg hver vår  med sine massive blomsterstander og fylte små blomster. Akkurat nå er de helt i startgropa, og jeg har mye å glede meg til. I år også :)


Tulipanen 'Double Beauty of Apeldoorn' har fantastiske knopper. Runde, glitrende og med lovnader om nok en blomstring som en ikke vil skal ta slutt.



Påskeliljen 'Ice Follies' lyser også opp på denne tiden. De er så skjøre og flotte og står og nikker så stille i vinden.


Ha en strålende ettermiddag:)
Solveig


Jeg er medlem i Hageglade på Facebook
https://www.facebook.com/groups/hageglade/

5 kommentarer:

  1. Tralala flotte bilder 👌🏻

    SvarSlett
  2. Så flotte vårbilder og vårblomster :)

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder. Det er verd jobben som følger med når man tar bilder med "ordentlig" kamera. Nyt våren i hagen din.
    Jannicke

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...