tirsdag 4. mars 2014

Tid for vår...

Da var det plutselig liv i hagen igjen, da. Til skikkelig kontrast fra i fjor, da det aldri begynte å gro. Telen slapp aldri taket, og jeg gikk og ventet og ventet. I år er det imidlertid så vidt blitt lyst etter at jeg er hjemme fra jobben, så har det jammen meg dukket opp knopper og spirer både her og der. For en lykke :)

Men sola, da, Hvor blir det av den? Siden november har den vært framme bare noen få ganger. Jeg tror jeg kan telle det på en hånd de gangene jeg har sett den. Kjenner at suget etter å nyte varmen fra solstrålene begynner å ta skikkelig tak. Ryktene sier at det er meldt sol i midten av mars....... Wow! Så det er vel ikke annet å gjøre enn å vente.

En av mine fantastiske riddersporer har allerede vist seg


Krokusen virker fornøyd med forholdene...


Min elskelige allium har formert seg:) Håper begge stilker kommer med blomster. Det hadde jo vært helt fantastisk!

Klematisene kommer allerede med knopper. Stort seg ser noen av dem døde ut til langt utpå...



Det lover iallefall godt for denne sesongen. Får bare ikke håpe at sneglene tar helt overhånd. De har hatt det altfor enkelt denne vinteren.

Jeg er klar!

Ha en fin kveld:)
Solveig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...