fredag 28. mars 2014

Spirende klematis

En klematis kan se så ufattelig dø. Så tørr og livløs at en tror den har tatt kvelden sammen med fjorårets sommerblomster. Men erfaringen forteller meg at med litt tålmodighet, så kommer den nok. Og det gjør den. Dette er riktignok ikke en av de sene klematisene, men fram til den spirer, så ser den jo like død ut. Men allerede nå er det faktisk bare tre stykker som jeg ikke har sett spirer på! Og det er jo egentlig altfor tidlig når man tenker på at det bare er mars. Men når man allerede har måttet beskjære rosene og startet lukinga i bedene, så er det kanskje ikke så rart at jeg i det minste har begynt å kikke litt etter dem.

Denne klematisen heter Clematis tangutica, jeg har skrevet om den før, den er helt fantastisk! Blomstrer HELE sommeren. Og se på de lysegrønne, flotte spirene som har kommet. Er de ikke flotte? 




Ha en fin kveld:)
Solveig

1 kommentar:

  1. Det er kjekt å se at det spirer og gror i hagen :) Den første våren i hagen vår. Jeg er glad for at vi fikk etablert hagen allerede første sommeren i huset. Koser meg med hagen nå :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...