fredag 15. august 2014

Iris fra mormors hage

Denne vakre irisen tok jeg med fra hagen til mine foreldre da de flyttet. De hadde overtatt huset etter min mormor, derfor kaller jeg den for iris fra mormors hage.

Etter søk på nettet, så finner jeg den ett par steder, bare. Ett sted i en blogg hvor navnet ikke er nevnt, og på en salgsside som kaller den for 'Mystic'. Om det er samme vet jeg ikke sikkert. Nærmere kommer jeg ikke...

Så jeg føler meg litt beæret over å ha en slik sjeldenhet i hagen, om jeg kan kalle den for det. Om noen har sett den før, så legg gjerne igjen en kommentar. Jeg har en ganske stor "navne-fetisj" om jeg kan kalle det for det... så om du vet det, så vil jeg gjerne vite.

Jeg flyttet den med meg høsten 2011, og første året kom det ikke mange blomster på den. I fjor kom det en del, men i år har det nesten blomstret over, og det er tid for å dele den.





Ha en flott kveld:)
Solveig

2 kommentarer:

  1. For en utrolig vakker iris! Jeg og har mye "arvegods" fra bestefars hage, og kjenner en utrolig god glede ved dette. Å vite at bestefar, som har vært død i 35 år, har plantet, stelt og tatt vare på disse plantene gir meg mye. Tusen takk for at du deler!
    Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...