fredag 21. juni 2013

Min fantastiske ridder:)

En høy og mørk "ridder" sier vi vel ikke nei til...? Iallefall ikke når den kommer i slik prakt som dette? 

Denne sorten heter 'Black Knight' og ble kjøpt som plante på et hagesenter for to år siden. Da ble den med hjem "fordi jeg fortjente den", selv om jeg på det tidspunktet ikke hadde noen blomsterbed klare, til å plante den i. Derfor ble den satt mellom valmuer, iris, høstanemoner og dagliljer, med det resultat at den i år nesten har overtatt alle sine nærmeste naboer. Valmuen kom bare med to blomster, irisen rakk så vidt å komme med de vakre blomstene sine før det var for sent, høstanemonene får kanskje litt bedre plass etter at ridderen har flyttet (så fort som mulig etter blomstring), og dagliljen er litt usikker på om den skal komme med knopper i det hele tatt. Foreløpig har den lagt seg litt på skrå for å finne lyset et sted der ute...

"Ridderen" er ca. 1,5 meter høy, og har en fantastisk farge i blått og fiolett. Og de svarte støvbærerne i midten. Er den ikke flott?





Ha en fin ettermiddag:)
Solveig

2 kommentarer:

  1. Den var heilt nydelig. Riddersporar er flotte planter men her i min hage har sneglane likt dei så godt at dei har ete dei opp etter kvart som dei spirte. Men eg gir meg ikkje så lett så eg har kjøpt meg to nye i år og planta dei på ein annan plass. Ser ut som det går bedre.
    God helg.

    SvarSlett
  2. En virkelig flott ridderspore! Jeg sunes riddersporen er kongen blant blomstene! Ha bare en selv, foreløpig, den ligner faktisk på din, men skaffer meg nok flere etterhvert som jeg får utvidet bedene mine.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...