tirsdag 13. august 2013

Ikke dumt å rydde litt iblant

Jeg ryddet litt i skuffen på kjøkkenet. Der fant jeg en lapp med navn på to pioner. En hvit og en rød. Og man kaster jo ikke en slik lapp. Nysgjerrigheten var til å ta og føle på. Hvilke lekre saker har jeg notert meg her....?


Det viser seg faktisk å være sortsnavnene på de to pionene jeg kjøpte på salg i fjor.For en lykke:) Jeg har nemlig vært skikkelig irritert på meg selv i sommer fordi jeg trodde jeg hadde kastet merkelappene som sitter på potta når man kjøper dem. Eller rotet dem bort.

Jeg hadde ikke noen ordentlige bed på plante dem i, så de ble bare plantet et sted. Den ene kom med en blomst i år. Den andre kom bare med noen stakkars blader. Nå er de forøvrig blitt flyttet på og plantet etter pionmannens gode råd, i de "nye" bedene mine. Så får vi bare krysse fingrene og håpe at de syntes det var greit! De er visstnok ikke så veldig glade i sånt.

Dette bildet ble tatt 1. juli av den som heter 'Karl Rosenfield'. Håper den kommer med flere blomster neste år. Det kan jo ikke bli annet enn bra!

Her er en link til den andre, -hvite, Shirley Temple, som jeg håper kan trives og vokse seg stor og flott!

Ha en flott kveld. Det er jo ganske bra vær til å lese blogg i... :)
Solveig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...