onsdag 25. juni 2014

Riddersporer, riddersporer, riddersporer

Jeg har verdens flotteste ridderspore. Jeg sådde den for noen år siden. Husker ikke når, og frøposen er borte, så ikke vet jeg hvilken sort det er heller. Men den er bestilt på Thomspson & Morgan, og er en av de mix-pakkene med New Zealand-hybrider. Det blir litt forundringspakke med de mix-pakkene. Og du verden for noen overraskelser man får noen ganger. Denne øverste er jeg helt sikker på er den flotteste i hele verden. Det ser ut som hver eneste er klippet ut i fløyel. Hver blomst er 6-8 cm i diameter. Og sitter helt tett i tett oppover stilken. Fargen er den dypeste fiolett til kongeblå nyanser ytterst på kronbladene. Jeg har aldri sett maken! Det er som om jeg vil stå ved porten og invitere folk inn for å se sånn at de ikke går glipp av den... Ja, ja... da ville de i hvert fall trodd at jeg var sprø... Fem av sortene fulgte med i en og sammen potte fra Plantasjen i fjor. Snakk om knallkjøp! En potte på sensommeren til 99,-. Tenke seg til. Det ser ut som det også er en av de mixene fra New Zealand.
Og en av favorittene mine fra i fjor. 'Black Knight' som jeg flyttet på da den tok hele bedet i fjor. Den likte ikke det særlig godt, og har sturet litt i år. Men noen blomster har den kommet med.





'Black Knight'








Ha en fin kveld:)
Solveig

1 kommentar:

  1. Fantastisk... jeg sier som du... Riddersporer, riddersporer, riddersporer... verdens vakreste.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...