søndag 22. juni 2014

Allium karatviense

Nå har jeg endelig kommet på nett igjen, og det er litt å ta igjen. Målet mitt er liksom å ha alle hagens panter her inne på bloggen... så nå kommer et lite "skippertak".

Her er en fantastisk artig Allium. Jeg har tidligere skrevet om Allium giganteum 'Globemaster'. Det er samme slekta. Men denne er bare 15-20 cm høy og litt mer beskjeden i fargen. Men jeg synes den er kjempestilig! Løkene ble kjøpt i høst, så dette er første sesongen jeg har den i hagen. Den har herlige grålige blader i motsetning til de andre Alliumene jeg har.
Det første bildet jeg tok var 5. april. Det siste bildet tok jeg 29. mai.


Det startet med en liten, søt knopp. Jeg var ikke helt sikker på hvor jeg hadde satt den, men jeg skjønte fort at det var den.


Så bredte bladene seg ut, og opp kom en liten knopp.






Ha en fin dag:)
Solveig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...