fredag 10. mai 2013

Tulipa 'Florosa'

Det er jo sånn at når du setter masse løker på høsten, så putter du de ned og gleder deg til våren. Men for noen av oss (les: meg) så er det litt viktig å vite hva som dukker opp hvor. I en av de tidligere hagene mine, så kjøpte jeg hvite plastskilt hvor jeg skrev navn på hva det jeg hadde plantet og hvor. Det ble nesten som botanisk hage. Men dette var snakk om en liten rekkehushage. Det ble litt snålt, men jeg visste i alle fall hva som dukket opp hvor.

For en kontroll! At jeg orket! Nå pusler jeg rundt i hagen. Jeg har oversikt over hva jeg har plantet (for jeg har tatt vare på lappene som fulgte med), men aner ikke hvor. Det er herlig kaos.

Men i dag så tror jeg at jeg har forstått hvilken tulipan det er som har rosa kanter på bladene sine. Jeg tror nemlig det er en av liljetulipanene mine, 'Florosa'. Det blir spennende å se om det stemmer.

Er den ikke flott?











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...