onsdag 22. april 2015

Fioler

Det kryr av fantastiske fioler i bedet mitt om dagen. En av dem har til og hatt en og annen blomst gjennom hele vinteren...

Frøene sprer jeg rundt i bedene etterhvert som de modnes, og det tar ikke lang tid før de spirer og kommer i blomst, -og frør seg selv igjen. Deler av bedene er så tette med spirer at en ikke ser jorda, og de blander seg med alle andre blomster uten å ta knekken på dem, for røttene ligger bare såvidt øverst i jorda. Med andre ord: et veldig godt selskap sammen med alle andre blomster. Blir det for mange av dem, så er det bare å luke vekk noen av dem. Men DET har ikke vært noe stort problem her hos meg. Her får de vokse akkurat som de vil.







Ha en fin dag:)
Solveig

1 kommentar:

  1. hei :)
    Så vakkert! fioler er en søt blomst syns jeg :)
    MIn favoritt er de lyseblå! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...