lørdag 25. april 2015

Muscari armeniacum 'Blue Spike'

Jeg har i mange år hatt disse fantastiske, knubbete, deilige perleblomstene i hagen min. I fjor tok jeg sjansen på å dele opp den store haugen i flere små, og det betaler seg virkelig nå. Tydelig at de trengte litt mer plass, og nå takker de meg med sin beste blomstring på flere år.

Jeg synes nesten at de er flottest nå når de står i full knopp med alle sine lovnader om en flott og lang blomstring.

Jeg har gått og kikket etter dem i noen dager og lurt på om de dukket opp. Innimellom bladene så det ut som om jorden løftet seg, og jeg skjønte ikke helt hvorfor. Men det var de store, fylte knoppene som kom nedenfra som skjøv jorden oppover. Og bare på noen dager, pryder de nå bedet mitt på flere steder.
Disse er helt fantastiske. Løp og kjøp:)

Jeg skriver stadig om disse, blant annet HER





Selv om været her i Sandefjord er relativt fuktig og kjølig i dag, priser jeg meg lykkelig over en liten rotbløyte. Det trengs!
Ha en strålende lørdag:)
Solveig

1 kommentar:

  1. Så utrolig fin den var. Aldri sett denne varianten. Den der må jeg jakte på og få på plass på Enerhagen. Jeg er veldig svak for perleblomster:) Nyt vårdagene!

    Jannicke

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...