mandag 28. april 2014

Tulipan 'Uncle Tom'

Dette er en tulipan som jeg prøver nå på andre året. Fjorårets blomstring ble nok spist av en flokk maur lenge før den begynte å spire. Det kom iallefall bare opp noen deformerte blader og en av dem lignet på den som det er bilde av under. Den er mye lavere enn jeg trodde, men rødfargen er til å dåne av. Dyp og intens. Og den er delvis fylt. Jeg elsker fylte tulipaner! Løkene ble bestilt fra Zimtrade.no. Ikke alle har kommet helt opp med blomst. Litt usikker på om maurene ikke var helt vekk, eller om det er sorten som er litt vanskelig. Jeg setter en knapp på maurene, de var nok ikke helt borte, skjønt jeg trodde det da jeg plantet løkene i høst. 



Ellers så har jeg vannet bedene veldig godt for andre gang i år. Det har jo vært så vanvittig tørt. Og spireahekken står i full blomst. Minst to-tre uker for tidlig. Og forsythiaen har begynt å avblomstre...

Ha en strålende kveld:)
Solveig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...