søndag 27. april 2014

Narciss - hvilken sort er det egentlig?

I forfjor bestilte jeg mange Narcissus 'Carlton'. Da de kom i fjor væres, var de helt mørke gule, og lyste så flott opp i alle bedene. Det var en fryd. Derfor tenkte jeg at jeg måtte ha flere av dem. Så jeg bestilte like mange i fjor høst. Men de som kommer opp er ikke like mørke gule. De er lyse gule, med senter inne i trompeten som nærmer seg hvitt. Men hvilken sort dette egentlig er, bryr jeg meg ikke om... Den er jo noe av det flotteste jeg har sett av en påskelilje... Så skjør og så "ren", det er nesten ikke til å tro. 30 løker ble kjøpt, så det er ganske flott i hagen nå:)



Den er nesten litt omvendt av Narcissen 'Ice Follies' som ser sånn ut når den nærmer seg avblomstret:


Han en flott kveld:)
Solveig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...