mandag 20. mai 2013

Redskapskurven min

Her er mitt fantastiske verktøysett! Her har jeg alt jeg trenger når jeg pusler rundt i hagen. Liten kultivator (liten svart med tre "klør"), gress-saks, hagesaks, liten spade (for tiden en rød fra en tidligere sandkasse, noen har "lånt" den spisse, gode fra Fiskars), løvetannfjerner, vannflaske, grønn plastbelagt ståltråd til å binde opp falne greiner, en hundepose til å fjerne etterlatenskaper fra kattene mine (+ naboens), ett par barnehagehansker (det hender jeg får en liten hjelpende hånd). Også en sånn greie som jeg bruker når jeg skal sette løker.

En trillebår sparer en for mange turer att og fram. En større spade for å komme litt lenger ned i jorda, en litt større kultivator for å få snudd litt på jorda, en rake, litt ekstra jord og hagehansker!

Da er frøken Hage klar for å gå til angrep på de verste former for ugress! Nå skal det taes, pluss at de plantene som får lov å bli ,skal få litt ny jord.


Men mest av alt, så trenger du tålmodighet. Har du ikke det, bør du skrinlegge store hageprosjekter. Det er garanterte at du får ugress og skadedyr i hagen din, som ødelegger det du har gjort fra før. Ugresset vokser opp hele tiden. Har du luket en dag, så gå gjerne over en ukes tid senere. Og uka etter, og uka etter. Har du skadedyr, så bør du gå over flere ganger om dagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...