onsdag 24. april 2013

Herlige krokus

Omsider har de lilla krokusene på forsiden av huset dukket opp. Og gjett om jeg venter:)
I det andre bedet på solsiden er det masse grønne blader og knopper hvor det kommer en haug med tulipaner om ikke så lenge. Bedet kan se litt slunkent ut, men jeg utvidet det i fjor sent på sommeren, og har ikke fått plantet så mye der riktig enda. Men det kommer en tid...


I dette bedet som ligger på inngangssiden av huset har jeg plantet krokus, puttet nedi masse narcissløker etter de man har inne til påske. Disse blir flotte også ute i bedet. Jeg har latt dem ligge tørt i en potte gjennom sommeren, for deretter å ha satt de samtidig med andre løker på høsten. I fjor blomstret de kjempefint. I år blir det spennende å se om de har spredd seg.




Vi har ikke bodd så veldig mange år i huset vårt enda. Derfor er hagen litt under oppbygging, og jeg har en masse løse planer, ønsker og tanker om hvordan vi vil ha det i hagen. Jeg vil legge vekt på små "koserom". Det vil si at jeg vil ha små hekker, skjermbrett, duftplanter plassert slik at jeg kan ha liten benk her, og et lite kaffebord der.
Men litt problematisk er det, for i hagen vår er det innsyn fra alle kanter. Med vei på den ene siden og gangvei og sykkelsti på den andre siden.
Ut mot veien var det fra før plantet en spireahekk. Den blir max 1,5 meter høy, og blir derfor for lav i forhold til innsyn. Derfor blir det litt på utstilling at vi inntar morgenkaffen der. Men etterhvert som det gror igjen i gjerdet på den andre siden, ser jeg for meg at vi får et eget morgen-kaffe-bord.

Så da kan jeg ikke annet enn å vente...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...