mandag 28. mars 2016

Alcea rosea - Stokkrose

I forfjor sådde jeg masse stokkroser. Så i fjor fikk jeg en utrolig flott høst med stokkroser helt til frosten tok dem. Jeg satte dem i den varmeste solveggen min med det resultat at de var dynget ned med stokkroserust. De liker visstnok å ha det fuktig, så husk å vanne. I en tørr solvegg fordamper vannet for fort. Blomstene ble flotte, men bladene så begredelige ut. Tror jeg skal prøve å flytte dem i år. Trodde de var toårige, men det ser ut som at de kommer opp i år også.

Jeg fant en blogg med mye nyttig info om stokkroser. Siden er noen år gammel og dessverre uten bilder. Men du finner den her.






Ha en fin kveld:)
Solveig

3 kommentarer:

  1. Så fine stokkrosene dine var. Jeg har noen som er svarte, skal være staude og jeg har hatt dem i noen år, men de blomstret først i fjor. Er spent på hvordan det går i år. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  2. Åååå... Stokkroser er så vakre! Her kommer de bort etter et par år, men de er lette å så. I år har jeg heldigvis huaket å så noen og de vokser allerede godt!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...