tirsdag 27. august 2013

Dagens status

Det er ikke så veldig mye som skjer i hagen akkurat nå. Etter at jeg flyttet om på alle plantene samtidig da vi fylte opp med jord i bedene, så har de hatt nok med å finne nye fester for røttene sine. Så akkurat nå, så ser de litt "trøtte" ut.



Men noen lyspunkter er det. Rosen 'Rhapsody In Blue' har flotte blomster fremdeles.


Og Clematis tangutica får fortløpende de fine duskene sine når blomsten avblomstrer.



Og det fine gjerdet mitt gror til. Det synes ikke så godt på bildene, men når jeg står og ser på det, så er det fargeklatter hele veien. Mest klematis, men også rosene ser ut til å holde på en god stund til.




Og noen roser vokser godt for å kvikne til neste år. Og jeg gleder meg, for jeg ser liksom for meg hvorden det blir når disse greiene blir fylt med velduftende blomster i rosa og aprikos. Nå når den opp til rekkverket på terrassen. Men den skal visstnok kunne vokse en meter til. Så neste år kan det bli riktig så kos!


Og i går var jeg og hentet pionene jeg hadde bestilt da jeg var på Pionhagen i juli.
Sammen med de jeg kjøpte den gangen, og de to jeg har fra før, så blir det ikke mindre enn åtte pioner. Bildene har jeg stort sett lånt fra www.pionhagen.no. Eller tatt selv da jeg var der, pluss ett fra egen hage.Og ett fra et annet sted, det står på bildet.

Så nå ligger alt til rette for at hagen skal bli skikkelig flott de neste årene.
Krinkled White

Bartzella

Bowl of Beauty

Auten's red sport

Le Charme

Rosenpion Vetchii

Karl Rosenfield

Shirley Temple
Ha en flott ettermiddag:)
Solveig



1 kommentar:

  1. For et utrolig fint gjerde. Det var en veldig god idé=) Det kommer helt sikkert til å bli veldig fint=) Vibeke

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...