søndag 4. august 2013

Lillium 'Speciosum Alba'

På bildene i katalogen så det ut som at blomstene var mye mindre enn de var. Så da jeg dro på ferie og knoppene så sånn ut (ca. 7 cm):
så tenkte jeg: "søren heller! Nå er vel de avblomstret når jeg kommer hjem igjen". Jeg tryglet huspasseren om å følge med på dem og sende meg bilder...
Men det varte og det rakk. Ingen blomster var å se, men knoppene ble bare større og større. Da jeg kom hjem igjen, så var de rukket å bli hele 13 cm

Jeg har to flotte stilker med tre knopper/blomster på hver. Og blomstene er helt enorme. De er helt rene, hvite fra ytterst til innerst, kun støvbærerne som skiller seg ut. Etter at de har sprunget ut og bøyd kronbladene sine litt bakover, så måler de drøye 20 cm!

=lykke!


Ha en strålende søndag:)
Solveig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...