søndag 25. mai 2014

Vårtreff i Botanisk hage

I dag har jeg hatt en flott dag. Selv om solen skinte hjemme i Sandefjord, hadde jeg det ganske bra der jeg var selv om det regnet. I Botanisk hage i Oslo var det vårtreff, med blant annet salg av diverse stauder, urter og sommerblomster ++. Og det er jo alltid spennende...

Her er fire av de jeg fikk med meg hjem...



I tillegg fikk jeg med meg fire Iris Surprise... Dvs: damen jeg kjøpte dem av fortalte at de hadde fått noen kasser med Iris sortert på nummer. Hvilket nummer som tilhørte hvilken sort vart derimot ukjent... Så det endte med at jeg kjøpte Iris 9, Iris 10, Iris 11 og Iris 12. Om du som leser dette tilfeldigvis vet noe om disse, så må du gjerne skrive noen ord om det i kommentarfeltet under. Det hadde jo vært fint. I mellomtiden smører jeg meg med tålmodighet...

I tillegg fikk jeg med meg både luftløk og agurkurt til kjøkkenhagen


På vei hjem var jeg en tur innom svigers, og der dukket det opp både gressløk og en kryp-nellik-variant. Så nå begynner det å fylle seg opp i både steinbed og kjøkkenhage.

Men dagen stopper jo ikke der... når jeg kommer hjem, så bugner det jo litt her og. I den ene valmuen min telte jeg 47 knopper!!!!

Det er helt fantastisk hvordan det har vokst og trives i det bedet! Jeg har telt ti flere knopper enn dagen før i noen dager nå. En dag så eksploderer det, bare... Gjett om jeg gleder meg!!! :)

Og den flotte Irisen fra min mors hage har begynt å blomstre. Med rekordmange blomster i år... Takk, MAMMA!

Her er forøvrig noen glimt fra botanisk hage i dag.

Koreakrossved - Viburnum Carlesii

Diphyllea cymosa


Alpetorskemunn - Alpine toadflax




Også det berømte duetreet. Fantastisk:)


Ha en strålende kveld:)
Solveig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...