søndag 15. september 2013

Til og med på en regnfull dag...

...så er det noen blomster som holder ut. I dag har det vært ganske vått og tungt vær. Jeg har faktisk måttet fyre i peisen. Ikke fordi det har vært så kaldt, men pga den fuktige, rå luften.

En av sommerfuglbuskene har fått masse fine hvite blomster etter at den ble plantet for en måned siden. Og den har masse knopper enda.


Og Malvaene tar helt overhånd. Da bedet sto ferdig med nye kantsteiner og fylt opp med jord, hadde jeg luket bort de fleste av dem. Som dere ser av bildet under, så har de tatt seg godt til rette. Det tok ca. 4 uker...



'Rhapsody in Blue' kommer fremdeles med knopper og blomster:)


Klematis tangutica gir seg heller ikke så lett. Og gudskjelov for det:)


Delphinuim 'Black Knight' har fått en lillebror. Jeg var litt usikker på hvilken farge denne fikk. Den har ikke blomstret før nå. Men JIPPI! Det var en 'Black Knight'.


Ha en flott kveld:)
Solveig

2 kommentarer:

  1. Her var det mange skjønnheter som holder ut. Rosen var helt nydelig. Jeg vet allerede hvor jeg skal sette den neste år:) Sheldent, men vakkert syn med gul Klematis. Nyt høsthagen.

    SvarSlett
  2. Trofaste blomster som fortsatt blomstrer. Kjempe flotte er dem. Jeg har også noen som fortsatt holder ut, men nå er det snart over for denne sesongen.

    Ønsker deg en fin uke.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...