søndag 7. juli 2013

Pionhagen

Det tok ca. et halvt minutt, så hadde jeg fått en ny "dille". Jeg var rett og slett solgt! Nærmere paradis tror jeg neppe jeg kommer i levende live.

Et hyggelig par møter oss velkommen i det vi går ut av bilen. Vi skjønner at vi er kommet til et sted der høyere makter har overtatt fullstendig. Egen vilje eksisterer ikke lenger. Vi bare går fra den ene pionen til den andre: "åhhhh, se den da!", "du, se her 'a". "Men se der borte, da".. . du kan kanskje tenke deg to hagenerder som endelig har fått noen timer "fri". Bankkortet sitter løst, og vi har god plass i bilen. Vi visste med en gang, at herfra kom vi ikke tomhendt...

Vi svarer at vi  "tar en runde rundt først og bare nyter". Det blir to runder. På den andre prøver vi å plukke ut hvilke vi vil ha. Listen blir lang.

Alle pionene står plantet i hagen. Det er sjelden å få se dem slik de blir når de blir "store" på ordentlig og ikke bare på et bilde med ca. høydebeskrivelse og bredde. Inne i drivhuset har de avleggere, og det er disse vi kan kjøpe. De de ikke har avleggere av denne dagen, kan du bestille, og du får sms når de er klare senere. Du kan hente selv, eller de sender dem i posten. For en service, og for en kunnskap. "Pionmannen" har vært mange steder og holdt foredrag, og han kan virkelig sine saker. Vi får god innføring i type gjødsel og opplæring i kalking.

Jeg kjøpte med meg  to pioner, og tre ble bestilt. Også fikk jeg en i bonus da jeg spurte om jeg kunne få legge ut litt bilder fra hagen på bloggen min. Det er jo kjempefin reklame, så det syntes han var mer enn greit:)

Her kan DU få nyte synet av et lite utvalg nedenfor. Men noen bilder kan jo ikke sammenlignes med det å stå midt i pionhavet og se det med egne øyne. Det er absolutt verdt et besøk, du vil ikke bli skuffet! De har åpent fra 13. mai til 20. juli. Man-fre 10-16. Lør 10-14. Utenom dette kan du ringe og avtale besøk. Hagen ligger langs Hortensveien mellom Tønsberg og Horten, noen hundre meter syd for avkjøringa til Slagen kirke og Rom hgesenter, hvis du er litt mer kjent.
Pionhagen har også en egen nettside: www.pionhagen.no



















Drøm søtt om pioner, eller ha en strålende dag om du leser dette til frokost:)
Solveig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...