torsdag 7. august 2014

En liten oppdatering

Det er ikke så mye jeg har fått skrevet her i sommer. Tiden har gått med til å jobbe i min elskede hage, også har jeg jo vært på ferie. Men nå har jeg en uke helt for meg selv. Det er ikke ofte. Så jeg har fått jobbet masse i hagen fra morgen til kveld. Været har også vært med meg, så da har jeg pusla rundt fra jeg har stått opp til jeg har lagt meg, -nesten! Jeg har luket, bundet opp, plantet nytt, plantet selvsådd, ryddet opp i kjøkkenhagen og sådd nytt (så får vi se om det dukker opp noe mer før det blir for kaldt og mørkt). Klippet plenen og gått over alle kantene for hånd (!). Lagt på litt ny jord og gjødslet litt sånn for sikkerhets skyld. Rusket litt i jorda der den var blitt for kompakt, og "snauet" ett par hengepil som hadde fått for langt "hår". Og ikke minst: avslørt flere gjemmesteder for brunsneglene, så om det dukker opp flere nå, så er det ikke min skyld... Og enda en dag står for tur... -min siste feriedag.

Jeg har fått oppdatert sidene på bloggen. Siden med "Alle plantene i hagen" er mer eller mindre intakt... Ikke alt jeg har fått skrevet om, men det jeg har, har jeg linket til. Så da er det bare å sveive gjennom om det er interessant. Litt som et oppslagsverk. Da har jeg litt oversikt selv også... Og det er jo kjekt.

Her følger en liten bildeserie med litt av det som har vært i sommer. For bilder har jeg nok av... :)

Clematis Dr. Ruppel

'Peace'


'Lykkefund'

'Rhapsody in Blue'

Lysmachia nummularia

Martagonlilje

Frø fra pioner

Overdådig 'Flammentanz'

'Rosarium Uetersener'



Karpatklokke

Villtulipan tarda

'Sweet Aperitif'

Scabiosa

Scabiosa

Scabiosa

Lilje

'Charles Austin'

Allium giganteum 'Globemaster'

Klematis 'Margaret Hunt'

Klematis 'Ville de Lyon'

Klematis 'Jackmanii'


Valmue

Selvsådd solsikke under fuglebrettet

Litt av årets selvproduksjon:) Mmmmm.....

Nyinnkjøpt stjerneskjerm

Nyinnkjøpt purpursolhatt

Kommende sukkererter

Lilje 'Speciosum Rubrum'


Lilje 'Garden Party'

Scabiosa

Tomater 'Tumbling Tom Red'

Ha en fin kveld:)
Solveig

2 kommentarer:

  1. Høres ut som du har hatt en super innsats på tampen av ferien! Nydelige bilder!
    Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  2. Så flott og vakkert, nydelige bilder fra hagen din.

    God helg.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...