onsdag 18. mars 2015

X-faktor blå. Delphinium 'Pagan Purples'

Det var ikke veldig vanskelig  å finne min blå favoritt. Dette er rett og slett hagens stolthet. Og er SELVSÅDD!!! Den har de mest fløyels-aktige blomstene jeg noen gang har sett, og hver blomst er nesten 8 cm i diameter. At den er selvsådd gjør det bare enda større for meg. Den blomstret for første gang i fjor, og jeg ble helt satt ut hvor flott den var. Jeg har aldri sett maken!

De blomstene som sitter nederst er større enn dem som sitter øverst, og fargen er så dyp og intens at jeg kjenner det inn i margen når jeg ser på den. Utfordringen min er nå å få formert denne slik at den kan pryde flere steder i hagen. Og jeg skulle gjerne hatt en ved uteplassen min også. Denne står på forsiden ved inngangen av huset, og hvis ikke jeg får denne til uteplassen, så får heller uteplassen komme til den....

Sånn er der med den saken!
 












Ha en flott dag:)
Solveig

1 kommentar:

  1. Så fin, en fantastisk färg och stora härliga blommor.
    Ha en bra dag, och lycka till i utmaningen.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...